CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 21 maj 2008

Ugnsform och toppenkritor

Igår var jag en sväng till ICA Maxi och upptäckte att den där ugnsformen jag sneglat på ett par månader var nersatt till 30:- (från 99:-) Glad i hågen började jag kika runt i fyndhörnan och hittade springformar (form med löstagbar kant) i miniatyr. Jag samlar på miniatyrformar i dockformat. Har sockerkaksformar, brödform, pajform, småkaksformar och en liten ugnsform och nu även springform. De kostade 20:- styck så jag köpte 6 stycken. Tänkte baka en äppelpaj med L i dockformat och använda de andra till att göra portionspajer eller någon rolig efterätt. Tänk vad löjligt glad man kan bli för något så ovänsentligt.

Ugnsformen
Alla miniatyrformar förutom brödformen som L tillfälligt trollat bort.


Hittade en annan rolig sak på Maxi (blev inte mycket mat :) ) Nämligen superbra kritor. L vill ha tusch som storebror men det hamnar lite överallt. Har länge letat efter ett alternativ till de gamla vanliga kritorna som inte går så värst bra att måla med. Köpte de som du ser på bilden och till min förvåning var de sagolika. Känns som att måla med smör. Jättemjuka och färginteniva. L testmålade en apelsin på ett papper (bild 2) och sen kom storebror och testade, till och med A provmålade de nya kritpennorna. Man skruvar upp dem som ett läppstift vartefter man använder kritan.

0 kommentarer: