CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 20 maj 2008

Cupcake-candle och blivande städoman

L och jag skulle leka med gips härom dagen och då blev det lite för mycket gips. I ren panik slet jag fram en muffinform och samtidigt ramlade en gammal bakform ut (som jag förvarar på samma ställe) Gipset hälldes i formen och så tryckte jag ner bakformen... vips så hade jag gjort ett cupcake-candle. När det torkat tog jag bort pappersformen och bakformen och så målade jag muffinsen lite. Tyckte själv att det blev lite skojigt!

Omålad...
...målad. Målade "pappret" med en halvblank benvit färg och gnuggade på liiiiite guldfärg här och var. Själva muffinsen målade jag brun (ser lila ut på bilden) och lackade med guldlack.
Om man vill kan man ju göra det mer eller mindre autentiskt. Lacka toppen med lite decupage-lack/lim och strö på lite glitter eller varför inte riktigt strössel?

Igår kväll när L skulle somna hade hon så svårt att komma till ro. Hon var uppe och drack vatten minst tre gånger och både jag och A stoppade om henne flera gånger. När A ropade lite barskt att hon skulle ge sig svarade hon - Jag tycker inte om när du bråkar med mig hela tiden, jag städar faktiskt här. Vem kan hon ha hört det ifrån? *ser ovetandes ut*
När det till slut blev tyst var jag upp och kikade och fann henne såhär...



... i fel ände av sängen, på tvären med sopborsten i högsta hugg. Vi skrattade högt och länge, tänk vad härlig hon är. Skulle varit roligt att se hur hon hamnade här, vad gjorde att hon till slut somnade. Vi hoppas lite att hon är en blivande städoman, hon har det i generna och vi skulle behöva någon som tar kommando här hemma då vi alla är ur usla på att städa.

0 kommentarer: