CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 4 maj 2008

Dotterns sänghimmel






En orientalisk orgie i glitter, lila och guld. Smaken är ju som
baken och därmed kan man ju välja andra tyger efter smak. Att sova under denna är i alla fall mysigt.
Idén till sänghimlen fick jag efter ett besök på Indiska ungefär 2 år innan jag blev gravid med min dotter. Jag stod och höll i en sänghimmel som liknar den jag sytt. I mitt innersta försökte jag övertala mig att det var okej att lägga ut 1500:- på något som jag kanske aldrig får användning för. Köpdemonen i mig blev dock besegrad av mitt goda samvete och jag gick därifrån. Strax efter hemkomsten från BB ungefär 3 år senare förbannade jag mitt goda samvete och önskade att köpdemonen hande segrat.



Min käre far fick stå för konstruktionen av själva ringen. Han trollade till en gammal kirchstång och efter ett ordentligt arbete hade jag en jämn och fin ring som dessutom gick att öppna och försluta med en mutter.



Tyg inhandlade jag på en numer icke-existerande syaffär för en ganska hyffsad penning. Saribandet hittade jag på Indiska.



Himmeln är sydd i två lager, det yttre i olika tyger och så fodrat med ett glittrigt tyg.



Jag använde inget mönster utan ritade på fri hand en mall till toppen. Underdelen, neranför Saribandet klippte jag på fri hand.



Kulan som hänger i mitten innuti har jag fått av E, tack! Den ska snurras varje kväll på order av dottern.



Är det någon som blir inspirerad och vill ha mått, skicka en rad så ska jag mäta :)



2 kommentarer:

Mjuka sa...

vackert med saribandet
kramar malin

En inredoholic sa...

Hej!

Vad kul att hitta hit! Kakburken har jag hittat på Ilva.

Kram
Jannice