CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 19 maj 2008

Dockskåpspremiär och familjeträd

Så blev det äntligen dags att prova alla dockskåpsmöbler jag samlat till dottern. Än så länge ligger de i en låda och vi plockade tillsammans fram sakerna och möblerade hennes bokhylla. Jag tror jag tyckte det var roligare än vad hon gjorde. Nästan alla saker är köpta på Indiska för billig penning (om man jämför med vad sakerna kostar på leksaksaffärerna). Alla luckor i köket går att öppna och spisen går till och med att dra ut. Nu fattas bara sovrumsmöbler men det har jag hittat på Nisses så det kommer snart.




Köket med kontorsdel :)





Badrum





Vardagsrum med vitrinskåp som går att öppna.





Så har jag haft en liten stund över att scrappa på barnens släktalbum. Jag färdigställde släktträdet som legat halvfärdigt länge i väntan på namn. Bestämde mig för att ha med föräldrarnas mor- och farföräldrar och inte längre. Inga syskon till våra föräldrar fick heller plats och fastän jag tyckte jag begränsat mig så var det med nöd och näppe det fick plats alla namn. Namnen sitter ihop med silvertrådar så att man tydligt ska kunna se vem som hör ihop med vem även om inte namnen avslöjar det.





Den här otroligt söta plåtasken med en liten mus och en blomma i form av hängen hittade dottern i en "tuggummiautomat". 10 kronor fattigare blev jag men det tyckte jag var rekordbilligt för detta lilla set.

0 kommentarer: