CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 25 maj 2008

Grattis mor! (och far fast igår)

Jaha så var det morsans dag idag. Och min. Och alla andra mammors. Även om det känns fabricerat med denna dag så tycker jag det är lite roligt att få ta tillfället och bara ägna mor en tanke. (eller far när det är fars dag). När man själv får barn inser man varför man borde vara så evinnerligt tacksam för allt man tog för givet som barn.

Så TACK kära mor för danslektionerna i Sthml, den varma maten på bordet, rena kläder och hela tänder! (Naturligtvis allt annat också.)



Lilla far fyllde 59 igår och idag ska vi åka över en stund med barnen. Presenter hade han avsagt sig så det blir bara ett grattiskort och tre små ramar man kan fästa på kylen, självklart innehållandes foto på mina tre sockergryn.



Mitt projekt med släktalbum går lite trögt, det var bara mor som bidrog med bilder från sin släkt i en rasande fart. Fick låna en hel skokartong med ljuvliga bilder. Har sagt i en evighet att jag ska låna bilder av både svärmor och far men det blir aldrig av.

Här kommer min mormor och morfars blad i släktalbumet.

Har valt att hålla alla sidor väldigt enkla eftersom det blir så många foton på varje blad. I den mån det finns ville jag ha en barnbild, en ungdomsbild och ett par bilder i vuxen ålder till varje person. Det visade sig bli en utmaning med den äldre generationen så på dessa två blad finns bara vuxenbilder. På min morfars sida fick jag även plats med en karikatyr som någon lumparkompis gjorde av honom. Tänk om kompisen visste att hans teckning skulle pryda ett släktalbum ungefär 55-60 år senare. :)
Det dyker upp fler sidor varefter som...

1 kommentarer:

Mjuka sa...

Så fina släktalbum, skönt att ägna mor en tanke!!
kramar Malin