CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 6 maj 2008

Bland älvor, änglar och fjärilar

Dotterns rum är än så länge bara en avspegling av mina flickdrömmar. Hon är bara 2 1/2 år och gillar inredningen. Om/när hon kommer med invändningar på den rosa glittriga väggfärgen så ska hon själv få bestämma om så taket blir svart :) Än så länge passar jag på att njuta!
Denna lilla älva fick L av sin mormor, helt underbar tycker jag.

I skyltfönstret på en blomsteraffär satt dessa söta älvor, var tvungen att ha dem.


Inköpt på mässa för två år sedan, rör sig så mysigt över elementets värme på vintern.

Här syns större delen av samlingen älvor och änglar, därbland även den stora lampan inköpt på Nisses i Västerås. Jättefin som nattlampa. På hyllan sitter och står porslinsdockorna i säkert förvar. Den största köpte jag för egna pengar när jag var 10-11 år. Den kostade 550:- (då!!!) och det sved i sparbössan men hon gör mig lycklig än idag så det var välspenderade pengar.


Avslutar med en liten fjäril. Köpt på Indiska i Falun för ett år sedan, har en liten magnet så den går att fästa lite varstans.

Hoppas din tisdag bjuder på ett gapskratt, ett sånt man får lite ont i magen av :) /Sara

1 kommentarer:

me and alice sa...

Vilket prinsessdröm! Ett sånt rum alla småflickor drömmer om att ha...
Visst är det underbart att få sig ett riktigt skratt. Har stort behov av det varje dag. Det är nog världens bästa medicin.
Hoppas du också får en tokglad dag!
kram Susanne