CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 24 maj 2008

Två intesiva dagar

Igår var en intensiv dag, flera tider att passa däribland optikern. Mor följde med mig L och lillebror på stan för att vara barnvakt. Lillebror ville inte utan följde med in till optikern varpå jag genomförde en synundersökning med honom i knät. Ammande en stund och försökte sedan avleda hans uppmärksamhet från några sladdar som inte var så bra om han drog i. Optikern som väntade sitt första barn tittade lite skrämt på mig. Man blir så här med tredje sa jag.



På eftermiddagen träffade vi söta AE. Hon hade träffat mannen med stort M och nu hoppas jag att hon ploppar ut några kids inom ett par år i alla fall :)



L tjuvkikade i en låda i badrummet och där fanns hela Make up Store blandat med massa burkar som jag bara sett på reklam förut. Skogarderoben hoppade jag över, blir så himla avis och det faktum att vi har samma storlek kan framkalla tillfällig kleptomani.

Hon har stil AE, det har hon alltid haft.



Slängde ihop ett morsdagskort, blev så inspirerad av Anna som bloggar på Allt om barn. Visste inte riktigt hur hon gjort men till slut fick jag till det. Blev ett grattis kort till far också för han fyller år idag. Kortet går att öppna och så går det att stoppa ner en lapp/tag i varje flik. De två tagsen fick vara vita på baksidan så barnen kunde rita och skriva något eget.





Mammas kort.

Pappsens





Dagen idag har varit kaotisk från början till slut. Skulle till Stockholm för att träffa J och gå på Skansen. För att göra en riktigt lång historia kort började det med att A blev kvar på tåget när han skulle hjälpa mig på med syskonvagnen. Därefter blev det ett evinnerligt köande både till bussen, lunchen och slutligen hästridningen och bussen igen. L snubblade och skrapade upp ansiktet och som grädde på moset missade vi tåget hem. Nästa tåg gick inte förrän efter 2 timmar så underbara A kom och hämtade oss med bilen. Han är helt underbar, började nästan gråta när jag såg honom i vår fula bil.

L och jag hade pratat om kattungar, getter man fick klappa och så hästar man fick rida på så det var vi tvungna att hinna med. Med nöd och näppe han vi med det och souvernirbutiken jag lovat storebror.

Efter 45 minuters köande fick L rida på en häst som hette Alfons.

(jag gick bredvid och höll ett stadigt tag om L även om det inte syns på bilden)

Slutet gott allting gott, nu ligger tre trötta barn och sover i sina sängar och snart en mamma med.


1 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så fint!!!! Vad roligt att kunna inspera till sånna skapelser :)