CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 5 maj 2008

Shoppingtips

Den som gillar lyktor i gjutjärn (eller det material som liknar gjutjärn) svarta eller vita med glas i alla tänkbara färger bör göra om semesterplanerna. Lägg färdrutten så den åtminstone går igenom staden Västerås. Varuhuset Nisses, beläget i stadsdelen Erikslund har en avdelning fylld med lyktor i alla storlekar och färger. De har även en helt gudomlig pergola och massor med fina takkronor. Nisses har funnits länge men brann ner förra sommaren och nu har de alltså nyöppnat - ännu större - ännu bättre. Förutom alla lyktor så har de allt från trädgårdsmöbler, kläder och skor till tavlor och leksaker. Det är nog lättare att säga vad de inte har :)
Deras hemsida är inge vidare och visar bara en bråkdel av alla deras saker men där finns även vägbeskrivning för den som blev köpa-sugen. Garanterar nästan att du hittar något roligt till ett överkomligt pris.
www.nisses.com
Det finns även ett varuhus i Smedjebacken men vad de har för sortiment törs jag inte uttala mig om.
För den gjorde som jag och lämnade stadsgeografikunskapen kvar i skolan kan jag tala om att Västerås ligger ca 1 h bilfärd från Stockholm.
Tjolahopp!

1 kommentarer:

me and alice sa...

Tack för tipset om Nisses! Ska nog en sväng till Ikea snart. Då brukar jag åka till Västerås. Då kan jag slå 2 flugor i en smäll...
Vilken vacker sommarstuga ni har!
Kul att ni renoverar det gamla vackra...
kram Susanne