CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 15 maj 2008

Middag hos M/E

Riktigt lyckat! Hela familjen var hos familjen M/E på middag och alla hade riktigt trevligt. L lekte med äldsta flickan och Storebror lekte med mellanflickan. Lillebror lekte med tårna och deras minsting satt klistrad framför TVn. Det var tänkt att vi skulle grilla men med tanke på vädret blev det italiensk middag. Min mans pappa och pappan till mannen i familjen M/E kommer från samma stad i Italien så därav kände vi oss alla familjära med receptet. Det blev potatisgratäng, rosmarin-marinerat kött, italiensk tomatsallad och varm paprikasallad. Gott, gott, gott! Lilla L åt så det sprutade ur öronen medan storebror sörjde den uteblivna grillningen.







Tänkte bjuda på en bild av en av mina tomatplantor samt gurkplantan. Tanken var att de skulle planteras ut på landet. När jag stoppade ner fröet i jorden föreställde jag mig att plantan skulle vara så där en decimeter hög när jag stoppade ner den i jorden, nu vete katten hur jag ska få med mig mina tomatplantor till stugan... De ska nog få flytta ut på balkongen istället.





Gurkplantans tjusiga blommor...

0 kommentarer: