CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 26 maj 2008

60-års kort

Nu har turen kommit till Svärfar att få ett kort - Anna design :). Det var ett toppenroligt kort att göra, precis lagom lång tid tog det. För den som missade förra inlägget om kort så är det Anna som kommit på idén till kortet, hennes blogg hittar du på Alltombarn.se http://blogg.alltombarn.se/anna/




Barnen ska får skriva/rita sin egen grattishälsning på varsin tag.





Inför skolavslutningen förra året sydde jag en klänning till min dotter av tyg min mamma köpt till sig själv men aldrig använde. Mönstret var inspirerat från dockkläder jag just sytt men självklart förstorat. Klänningen användes bara en gång och har sedan hängt i garderoben. Provade den på henne igår och till min stora glädje kan hon fortfarande ha den. Så nu får den i alla fall användas två gånger. Någon bild fick jag inte ta men svärmor tog en bild av henne på skolgården för ett år sedan.


Axelbanden går i kors i ryggen och knyts med rosetter på axlarna, därför är den ganska variabel i storlek. Skulle någon vara intresserad att köpa klänningen (efter den 14/6) så hör av dig till mig genom att skriva ett inlägg så ska jag ta exakta mått och kanske skicka någon fler bild.


Bild på dockkläderna vars mönster var grund till själva livet kommer här...

Även denna utstyrsel är till salu, passar de flesta dockor mellan 40-45 cm.


Resten av dagen ska jag ägna åt att tillverka konsoller till min sons skateboard-hyllor. Uppdaterar med bil när de är på plats.



0 kommentarer: