CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 7 maj 2008

Lådor till barnens första saker

Jag är en samlare av stora mått. Finns det något dyrbarare än alla saker barnen haft som små? När jag kikade på http://pysselgumman.se/hem/ såg jag en helt underbar (finns bara underbara saker där) skattkista och blev så inspirerad. Efter att ha tänkt och funderat och sedan samlat på mig en massa saker från Tradera (finns en uppsjö med scrapbooking-tillbehör där) så var det äntligen dags att skrida till verket med barnens lådor. (Lådorna är köpta på Panduro.)


Började med minstingens låda som skulle ha riddar-tema. Papprena kommer från "Once upon a time" och finns på Panduro. Den fina draken i tenn som hänger på lådan är ett Traderafynd 42:- inklusive frakt.




Lådan till L fick ha sagobokstema, även dessa papper kommer från "Once upon a time". Fjärilen är köpt i en mataffär för en tia. Blommorna är urklippta med en stans och pärlorna är ett gammalt pärlhalsband. Typsnittet till hennes namn på lådan hittade jag på http://www.dafont.com/


Storebrors låda skulle ha pirat-tema. Dessa papper kommer från "Once upon a time" och "Disney". De härliga 3-D klistermärkena (båten, kostymen och skattkistan) är från märket Jolee's och är köpta på Tradera.

Dessa lådor passar bra att ge som en annorlunda doppresent eller varför inte till ett bröllop, att spara inbjudningskort, grattiskort, strumpebandet osv.

En solig och varm onsdag önskar jag alla!

1 kommentarer:

Mjuka sa...

vackert säger jag bara
kramar malin