CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 11 maj 2008

Jag har fyndat i mitt eget uthus.

När vi köpte stugan följde det med lite allt möjligt bråte. Ett uthus på gården inhyste bland annat en gräsklippare och trädgårdsredskap. Bestämde mig för att utforska uthusets skrymslen lite närmare och upptäckte dessa underbara gamla fönster bakom en gammal ytterdörr. Två av dem ska få bli tavelramar. Passar bra då det är tre mindre fönsterrutor, jag som nästan uteslutande har foton på mina barn på väggarna, de får varsin ruta :)


Det sista fönstret ska få förgylla en dörr i stugans fasta garderob. När P har fixat glas och jag har slipat och målat är det tänkt att det ska se ut som en vitrinskåpsdörr... Längtar tills jag får fixa lite och inte bara kånka på lillebror.

Gårdagen blev fantastisk, lillebror fick jämnårigt sällskap av Ps söta lilla kille. Så roligt att se dem tillsammans.

L och jag hittade äntligen kossorna. Vi letade förra sommaren utan resultat, tydligen inte särskilt bra för de var inte långt borta. Vi stod länge å väl och ropade åt Mamma Mu (Ls favoritbok) Vad som var roligast var att kossorna "svarade" L såg ut som hon sett jultomten *s*


S var som alltid en så himla duktig kille. Inte nog med att han hjälpte sin far att lasta kärran till tippen, han samlade allt gräs efter klippningen och tippade det i komposten. Kul att han också fick lite sällskap av sånär som på jämngammal kompis.

Avslutar med en rolig bild. Vår AmStaff hade sökt skugga i barnvagnen och L tog tillfället i akt att pyssla om henne.

1 kommentarer:

Mjuka sa...

Ljuvligt med gamla fönster. vill ha!! Jo jag har ändrat namn på min blogg. kramar Malin