CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 30 januari 2009

Sådan bil sådan förare

Tog mannens bil igår. Drog upp volymen och körde för en gång skull själv. Satan i gatan vad härligt det är att köra en bil som svarar på gasen. Dessutom behöver jag aldrig tanka den ;) Fördelarna med min bil är dock många.
Det är ingen som blir avundsjuk.
Det är en slit å slängbil, går att packa in ett bohag i bagaget.
Den är inte stöldbegärlig, har faktiskt glömt kvar nyckeln i låset av misstag under en hel natt men ingen tog den.
Man får inga fortkörningsböter i första taget.
Risken att drabbas av tinnitus för att man drar på stereon är minimal, ljudet är kasst så det är ingen ide att dra på.
Har nu seglat runt i stan i typ två veckor för en 300-ing och har fortfarande soppa i tanken.
Annat var det med min förra bil, tankade jäääääämt. Fast fin var den och rolig som 17 att köra. Det bästa var nog ändå rattvärme, mmmmm säger jag bara. Stereon var inte heller fel. *saknar* Det första jag ska göra när jag får ett fast jobb (om hundra år) är att köpa mig en riktigt schysst bil.


Fotade L lite idag. Hon klädde ut sig i sin finkappa och då passade jag på att ta några bilder. Storebror är lätt att fota, han blir nästan alltid bra på bild men det är svårare med L och omöjligt med Lillebror. Här kommer tre helt olika bilder på barnen, tagna i helt olika sammanhang.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade en pigg liten Colt när jag träffade mannen. Så kul att köra. Blev dock för liten när familjen växte.

Du har så fina barn! Min äldsta vill aldrig vara med på kort numera och jag får absolut inte lägga ut på bloggen utan att fråga.

Din bloggbakgrund ser ut som våran kökstapet. Förra ägarna som valt men det är riktigt fin.

Anonym sa...

gud så söta barn

Sara sa...

Annica: Tack :D Visst kan det vara svårt att få dem att ställa upp på bild ibland men de vet att de inte kommer undan ;D
Tycker jättemycket om bloggbakgrunden (och därmed även din tapet) har själv medaljongtapeter i både hallen och sovrummet.Är lite nyfiken på din kökstapet, kan du inte lägga ut en bild?