CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 21 januari 2009

Ibland är det bäst att inte tänka efter

Igår bestämde jag mig för att göra något kul med barnen. Storebror var lite nervös över att de skulle få göra ett simprov i skolan idag så jag tyckte att badhuset kunde vara lämpligt, då kunde han värma upp lite inför testet. Så jag ägnade hela förmiddagen åt att preppa inför badhuset. Så mycket man måste fixa, packa badkläder, handdukar, badblöja, ny blöja, schampoo, bortse, BALSAM till L och fika så klart. Sen återstår att fixa bikinilinjen, vissa kanske kan hoppa över det, jag är inte en av dem. När hyveln ändå var framme åkte benen med och armhålorna så klart. För en gångs skull gick det rackarns fort att hämta L på dagis och av lathet ringde jag till fritids och bad dem skicka ut Storebror så jag slapp släpa in syskonen bråkstake. Efter ett snabbt stopp på macken bar det av till badhuset, själv med tre barn. Jag kände redan i entrén att det kanske var ett misstag när jag försökte stå i kö med en skittung kasse och samtidigt förhindra Lillebror från att krypa under till andra sidan. Kvinnan framför hade trubbel med att hitta sitt årskort och det tog en evighet innan de löst problemet.
Storebror fick en egen kasse och drog in i pojkarnas omklädningsrum medan jag tog de två små med mig. Lillebror gav ifrån sig ett glädjetjut när han insåg att han fick vara naken. Han ville kuta runt och undersöka allt medan jag förbrilt försökte få av mig och L alla kläder. Efter duschen var Lillebror hal som en ål och gjorde sitt yttersta för att komma loss. Väl nere i poolen kämpade han som en galning för att komma ur mitt grepp, problemet var att han inte bottnade. L var lite mer försiktig. Efter att ha fått totalkramp i hela ryggen gick vi bort till "äventyrsdelen" i badhuset. Där är det ungefär 2dm djupt och små rutchkanor och trappsteg. Lillebror blev helvild och kutade runt som om han aspirerade på en Baywatch karriär. När han snubblade hamnade hela huvudet under vattnet men han var snabbt på benen igen och spottade och fräste och fortsatte som en pitbull. Jag skrattade så jag nästan kissade i poolen. Efter obligatoriskt fika fick de härja en stund till innan vi bagav oss till omklädningsrummet. Jag insåg att jag inte hade krafter kvar att tvätta håret på L och samtidigt se till att Lillebror inte skulle fly så jag packade på dem kläderna och tog tvättandet när jag kom hem. Det var himla tur. Jag var helt slut när jag kom hem men syskonen badade glatt vidare i badkaret efter att de förnyat energin med lite mat.

Det var inte det lättaste att reda ut Ls hår så efter tvätten bestämde vi att vi skulle toppa håret en aning. Jag klippte max en centimeter men när L kollade in resultatet i spegeln fick hon en smärre chock. Eftersom håret var nytvättat och fått en chans att självtorka såg det ut som om jag klippt en decimeter. Jag drog ut en lock och visade att håret var kvar. Slutet gott allting gott!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Målade med acrylfärg, lätt att jobba med o torkar fort. Det är ju mitt jobb att måla, så visst har jag gjort det på frihand. Har så mycket mer att visa, är ju vild o galen. PIPPI LÅNGSTRUMP. hela stora huset är fullt av roliga saker jag gjort. Men fortsät måla, tillslut får man bara till det. kramis