CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 4 januari 2009

Länge, länge

Jag har länge funderat på att göra om mina tatueringar, framförallt den i svanken. Jag tycker om dem men har känt att de gjordes under en tid i mitt liv som var kantad av jobbiga händelser. På ett sätt är de en påminnelse om allt det jobbiga, att man kan gå vidare men samtidigt känner jag att de jag inte vill att de ska vara en del av mig längre. De ska också få utvecklas och bli bättre. Jag ska alltså inte ta bort dem eller tatuera något ovanpå utan lägga till... Printade ut en bild av den jag har på svanken och har ägnat kvällen åt att kludda ovanpå. Försöker få till lite mer femenina former. Skulle på något sätt vilja ha med barnen men tror det blir för kluddigt. Inga bokstäver, tror inte jag vill ha deras namn. Ls namn betyder måne så det skulle vara enkelt att göra en symbol. Storebrors namn betyder litet helgon och det vore väl inte heller omöjligt att hitta en symbol för men Lillebrors namn betyder romersk krigare... knepigt. Ska fundera vidare.

Idag har jag varit riktigt duktig och riktigt raka motsatsen. Har snabbstädat då vi fick främmande. Det är enda sättet för oss att få tummen ur när det gäller städning, bjuda hit främmande :) En av de två som kom idag var första gången jag träffade, den andra var bror. Hans sällskap var jättetrevlig, hoppas hon blir en utökning av vår familj.
När de åkt skurade jag ur hela kylen, varenda hylla åkte ut. Samtidigt frostade jag av frysen, skittråkigt men välbehövligt. I själva verket borde jag ha jobbat på tentan men som vanligt kan jag inte få det gjort förrän sista minuten. Ska börja imorgon, jag lovar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

tips; tag första bokstaven i dina barns namn o gör något av dessa.kran

Anonym sa...

Använd dig av scrapbooking hitta på kvinliga saker.