CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 7 januari 2009

Ny vers...

Lillebror tycker om när jag sjunger, konstigt men sant. Roligast är "klappa lilla magen" då han klappar magen, pekar på näsan och spelar på läppen, allt enligt sången. "Huvud, axlar..." är också jätterolig fast då är det jag som klappar huvudet, killar axeln, nyper i knät och killar under foten. Lillebror anser att det fattas en viktig kroppsdel i sången, två för att vara exakt - tutte. När jag sjunger "huuuuuvud, axlar, knääää åååå tååååå, knä och tåååå" lägger han till TUTTE! Istället för kinden klappen få spelar han kongas på mina tuttar. Kanske dags att sluta amma?

Den stora sonen har återvänt - äntligen! Utmattad kom han instapplandes klockan 22,30 i går kväll. Han var lycklig, trött och mammig! Tänk att få en sån där BAMSEkram efter att inte ha setts på flera dagar. Med tårar i ögonen berättade han att de andra hade retat honom för hans tandkräm. Han har en rosa tandkräm... Plötsligt fick han något allvarligt i blicken.
-Nu kommer du bli jättearg, mina shorts är borta, de där långa jag brukar ha på matcherna.
Å så kom tårarna! När han lugnat sig lite frågade jag om han inte kom ihåg att jag sagt att det inte var hela världen om något blev kvar. Han hade så mycket grejer med sig att jag faktiskt räknat med lite svin. Hade hoppats på att det inte skulle vara den nya Ipoden eller hans mobil utan mer en handduk eller så.
Tror han behövde fälla några tårar för när de kommit ut berättade han allt roligt de gjort. Min lilla stora kille!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad allt känns igen

Anonym sa...

Allt är så gulligt,mysigt.Vad roligt att storebror har haft kul,nyttigt att vara borta ett tag och skönt att slippa småsyskona.Känna sig lite stor och sedan komma hem o få vara liten.KRAM

Anonym sa...

Jag tror som du, att det var en hel del känslor som behövde komma ut. Vad duktig han är ändå!