CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 12 januari 2009

En massa telefonsamtal

Idag fick jag mycket gjort till slut. Efter att ha gjort en polisanmälan om bajsmänniskan på dagisgården ringde jag dagis och hade ett mycket givande samtal med föreståndarinnan eller vad man nu kallar henne! Henne har jag stor respekt för vilket även gör mig lite osäker i hennes sällskap, men som sagt, idag var samtalet bra. Eftersom jag var igång med luren passade jag på att ringa Högskolan Dalarna också för att fråga något jag borde frågat om för en månad sedan. Det brukar vara svårt att få tag på rätt person och långa telefonköer men idag gick det som en dans. Rätt person svarade och jag fick raka besked direkt, skönt.
I början av december fick jag ett jobb som assistent, till en början gick det bra men av anledningar jag inte kan gå in på valde jag att avsluta min anställning i mitten av december. Tre dagar innan jag fattade beslutet blev jag kontaktad av ett annat assistansbolag som jag då tackade nej till. Jag kontaktade dem igen och förklarade läget. Efter ett par samtal fick jag till slut tag på rätt person via mejl som uppmanade mig att höra av mig efter nyår. Hmmm, höra av sig, vad betyder det? Besvara mejlet eller ringa? Först komponerade jag ett mejl men istället för att skicka det ringde jag. Fick inte tag på rätt person idag heller men det gjorde inget. Personen jag talade med bokade in mig på intervju nästa vecka så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen.
Känns som en produktiv dag trots att den började segt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga du!

Gin/Ginny sa...

Du har en award att hämta hos mig!

kram!