CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 6 januari 2009

Risotto Milanese

När jag hämtade L på dagis igår sprang Lillebror in och började leka. Han skrek och tårarna sprutade när jag sa att vi skulle åka igen så fort L klätt på sig. Han grinade hela vägen till bilen och nådde all time high när jag skulle försöka spänna fast honom i bilstolen. Jag hade inte heller lust att åka hem men vi hade inte så många andra alternativ. ÖF var stängt, det var 17 minus ute och plånboken är tom. Inte hade jag mobilen med heller... Fick för mig att kolla om svärföräldrarna var hemma, där är man alltid välkommen. Sagt och gjort, med en helgalen Lillebror i bilstolen åkte jag den dryga kilometern från dagis hem till P&B. Lillebror började sprattla och hojta men av glädje när han förstod vart vi var påväg. De var hemma och vi var välkomna :D Visserligen hade svärmor tvättstuga men ungarna ääälskar att kuta runt bland brummande maskiner och så fick svärmor lite vikhjälp. Svärfar skulle göra mat och undrade om vi ville stanna. Hmmm, få se nu, skulle jag vilja sätta mig vid ett dukat bord, äta gudomlig italiensk mat medan ungarna roar sig själva?!
Okej då!
Ringde till mannen som precis hunnit hem, han vände och kom direkt. Vi fick Risotto Milanese med persiljepanerad fläskfile. Jag åt som vanligt så jag nästan mådde dåligt. Till efterätt fick vi Panetone. För den som inte vet vad det är kan jag säga att det ser ut som en gigantisk muffin. Den delas i tårtbitar som alla sedan bryter bitar av och äter. Känns så mysigt (och italienskt) att samlas vid bordet stora som små och bryta små bitar av sött bröd. Dessutom får man doppa så mycket man vill. Jag tycker det är godast med mjölk. Det blev en jättemysig kväll, bara en som saknades; Storebror. Han kommer hem ikväll efter tre dagars handbollscup. Längtar!
Som en liten välkommen hem-present håller jag på å städa hans rum. Låter säkert mer som ett straff men jag vet att han kommer bli glad. Håller som bäst på att sortera hans Lego efter färg. Shit vad mycket Lego han har... Hade tänkt hinna med resten av rummet också men vi får se hur mycket jag hinner.

0 kommentarer: