CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 14 januari 2009

Award!

Har fått en award av Vaniljlatte TUSEN TACK!!! Blir riktigt glad!

Skickar den vidare till:

AnnaSV - en blogg jag läser varje dag

Purplerain - en nyfunnen favorit

Kattis - skrattar ofta högt och igenkännande när jag läser

sist men inte minst måste jag även ge den till Annica, och Vaniljlatte men eftersom de redan fått den behöver de inte skicka den vidare :D

L hade för korta byxor på sig idag, hon var ledsen men jag var glad. Det betydde nämligen att jag kunde ge henne den rosa, mjuka kjolen hon velat ha så länge. Hon har frågat efter en rosa velourkjol men jag har inte hittat någon vettig. Jag klippte av byxorna strax ovanför grenen, klippte remsor av benen som jag sydde till en lång remsa. Veckade remsan och sydde fast den på överdelen. Vipps så har L en överaskning i morgon när hon vaknar!

När vi skulle till dansen i söndags upptäckte jag att vi inte hade något snyggt att bära tyllkjolen i. Ett tyg jag först tänkt sy något annat av passade utmärkt. Gjorde en enkel säck fodrad med den rosa velouren som även syns längst upp. Som ryggband valde jag ett tjock rosa sidenband som även fick vara dragsko. L var nöjd = jag är nöjd:D

7 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Alltså du är ju bara för pysslig och duktig! Jag fattar verkligen inte var du får alla idéer ifrån! :)

Superfint blev det! (hoppas bara hon blir glad över kjolen och inte ledsen för att du klippt i hennes byxor! :-O )

kram!

Anonym sa...

Tack sweetie! Du får en av mig också.

Och jag beundrar också allt ditt pysslande! Jag tänkte intervjua dig lite längre fram om den där fina prinsesstårtan som du gjorde i höstat. Kanske jag kan få till en när Alice fyller 2 år i april?!

Kram kram

Sara sa...

:D Tack söta ni!

Anonym sa...

Tack, jag är ju så ny i bloggandet,så mig värmde det extra mycket. Jag tycker verkligen om din blogg oxå. Kramis

Gin/Ginny sa...

Lilltösen då!

Blev hon glad över kjolen?

kram!

Sara sa...

Vaniljlatte: Jadå, hon blev glad över kjolen och kopplade inte, trots att jag berättade att det var hennes gamla byxor som blilvit en kjol. Hon tittade på mig och sa stöddigt. Kjooool heter det mamma, inte byxor.
Ideerna bara kommer, samlar mycket inspiration överallt inte minst i andra bloggar.

Kattis sa...

Åh, har missat det här - fast du skrivit om det på min blogg - tack för den fina gesten!! :o)

Du är verkligen en kreativ person, sånt är jag alltid imponerad av.

Kram