CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 2 januari 2009

Helt övertygad

Jag är fullkomligt övertygad om att jag skulle vara en bättre människa om jag fick börja varje dag med en lång, varm dusch helt i tystnad och ensamhet. Inte min grej att kastas in i bråk, skrik, slagsmål med pålägg osv. Kan vara värt att gå upp liiite tidigare.

Undrar om det är normalt så som Lillebror håller på. Här hemma kallar vi honom skämtsamt för svärfars namn. Svärfar gillar tekniska apparater, med fördel de som inte fungerar. Han pillar, rengör och fixar tills de fungerar igen. Lillebror verkar bli lika dan. Han är omåttligt intresserad av hur saker fungerar. Ger man honom en tuschpenna så testar han färgen men efter tre sekunder försöker han sätta på locket. Vänder, vrider, smakar och provar igen. Tills det fungerar. Alla knappar måste testas och han blir skitnöjd när han förstår kopplingen mellan knapptrycket och funktionen. Kortet på TV-boxen åker in och ut medan han skrattar högt åt effekten på TVn. Hans syskon skrattar inte! Gäller att gömma undan verktyg och annat som kan användas som verktyg annars dröjer det inte länge förrän han plockar isär saker till oigenkänlighet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg design!! :)

Och så skäms jag när jag läser din hälsning på jobbet.. jag sökte aldrig jobbet!! det kändes för osäkert. kanske kommer det upp något liknande snart..

Anonym sa...

Jag lovar att när barnen flyttar så saknar du smulor på bord,bråk,kiv,oreda,leksaker överallt,skor innanför dörren ostädade rum mm mm.LOVAR.Men du får något annat med barnen.Dina barn är alltid barn oavsätt din ålder.Barn är fantastiska LOVAR fast du inte tror det allitd.KRAM.Jag vet

Anonym sa...

Att börja dagen i ensamhet medan resten sover är underbart. Men att sova är nästan snäppet bättre. ;)