CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 12 januari 2009

Nu är jag arg!

Ls dagis är det bestämt att galonisar ska tas hem och tvättas varje helg, förutsatt att de använts. Det är för att galonisarna drar in mängder med grus och sand som i förlängningen drabbar barnen. I fredags låg Ls galonisar prydligt packade i en påse, tog med dem hem men efter att ha kikat ner i påsen såg jag att de knappt såg använda ut så jag struntade i att tvätta dem. I morse var vi sena till dagis och alla barn hade redan gått ut. Jag fiskar upp galonisarna för att trä dem utanpå overallen när jag då får syn på någon brunaktig smetig smörja bak. Hmmm...lera? hundbajs!!! Av personalen får jag veta att de nyss upptäckt att någon släpper in sin hund på dagisgården och låter den uträtta sina behov. Dessutom, som om inte det vore illa nog så struntar personen i att ta reda på efter hunden. Imorse hade personalen hittat sex stora högar med bajs. Vad är det för knäpp människa som gör så? Hur kan man låta hunden kissa och bajsa på ett dagis? De små barnen står ju på näsan titt som tätt och det händer nog ganska ofta att en näve sand hamnar i munnen. Kul! Fräscht! Jag ska ta och ringa till farbror polisen och höra vad man kan göra!!!

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Usch vad äckligt! Vilken idiot rent ut sagt! :(

Och samtidigt tycker man ju att de kunde sagt något till dig om att "hey, L råkade sätta sig i hundbajs" (eller nåt) för det måste de ju sett!