CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 29 juni 2008

Fick en knasig idé

Här om dagen fick jag för mig att jag skulle göra en takkrona att hänga i ladan. Den jag hittat var för dyr och dessutom tråkig. Efter ett besök på närmaste byggvaruhus samt en snabbvisit till IKEA kom jag hem med följande: (saknas på bilden gör tidningar och vit sprayfärg)


Totalbelopp ca 200:- (men då blir det en del saker över so man kan använda till annat.)

Efter lite påtande och kladdande ser numer takkronan ut såhär:

Funderar på att köra ett till varv med sprayfärgen som fäste lite dåligt på blommorna men annars är jag hyffsat nöjd.

Igår hade vi besök av familjen K, riktigt, riktigt kul! Visserligen var det bara drygt halva styrkan men jag fick mig en riktigt go pratstund med H, alltid uppskattat att få samtala med en annan vuxen istället för "titt ut" eller "Vad bråkar ni om nu då" som jag säger hela dagarna. Att H dessutom är fembarns far och sitter inne med en hel del bra tips gör ju inte saken värre :D Både storebror och L hade sååå himla kul. Vi är ju inte direkt bortskämda med barn-besök å de har inga kusiner (men snart :D!!! Äntligen!!! Ska bli såååå himla kul!) Tjejerna som var här var visserligen 13 å 15 så man kan ju inte räkna dem som barn men de pysslade om mina. L fick följa med till lekparken och när hon kom in var hon rufsig i håret, skitig som få och med ett stort blåmärke i pannan. Men hela hon lös. Jag har varit i lekparken, var det första hon sa. Med en stor gest visade hon, heeeela lekparken, heeeeeeeeeela dagen! (två timmar) Lilla L var helt lyrisk. Lite senare på kvällen kröp hon upp i knät och sa, "mamma jag vill ha den där flickan" Hur sött var inte det!

Tror vi får lov att besöka familjen K, de bor ju trots allt inte så himla långt bort. J blev så förtjust i barnens lådor att jag nog ska göra en till henne. Ska börja spåna lite på pappersval och liknande...

Till alla er som sitter å surar för att TVn är ockuperad av en make som vill se EM-finalen vill jag bara säga JAG FÖRSTÅR! Jag känner med er men snart är det över!!!

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

åh vad fin den blev! :)

hehe.. min karl gjorde en fin sak härommorgonen. Dotra vaknade vid 5. Han började gå upp för att hämta henne. JAg sa att hon inte fick komma in till oss, utan att det fick lov att vara morgon nu, då vi som sagt försöker få henne sova i sin säng. "ja jag går då helvete inte upp nu!" fräste han och lade sig igen! men han mindes inte ett jota sen! haha..