CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 24 juni 2008

Gnäll, gnäll, gnäll

Jag är så frustrerad att jag knappt tror det är sant själv. Fram tills för en vecka sedan (läs innan de två äldre barnen gick på sommarlov) hade vi så bra rutiner. Lillebror vaknade samma tid, åt gröt somnade sedan samma tid och sov ostört två timmar. Vaknade, åt mat till lunch, somnade samtidigt som L och sov i en och en halv timme. Var pigg och glad, åt mat när vi andra åt, ammades innan sängdags kl 19,30. Sov till 22 snuttade lite, sov till 3 åt rejält och sov till 6. Himmelriket... Nu är alla rutiner som bortblåsta. Han vill inte äta något annat än bröstmjölk, sover korta stunder, vaknar hur många gånger som helst på natten är sååå ledsen och trött. Känns som om jag fått låna någon annans bebis, har ingen aning om något längre. Alla andra frågar om han är hungrig eller "behöver haninte sova lite". Där står jag som ett fån, vet inte... Den enda trösten just nu är att det med största sannolikhet är övergående om man nu inte är så dum att man börjar med massa knäppa sövningsmetoder som vi gjorde med L. Huuu, då binder man ris åt egen rygg. Brukar tänka på henne när allt känns hopplöst, trodde aldrig hon skulle sova så bra som hon gör nu och har gjort enda sedan hösten. Så i värsta tänkbara fall kanske det är 18 månader kvar tills jag får sova hyfsat Bättre än aldrig!

Nu har jag kommit på två låtar till till mitt "album". Det här var faktiskt en riktigt rolig utmaning om man nu gillar tankenötter. Har funderat så mycket och även om jag har svårt att få annat gjort så har jag tid att tänka. Utmaningen var att nämna tre låtar som skulle finnas med på ett (hypotetiskt) soundtrack till ens liv. Man skulle ta utmaningen så allvarligt man ville men personen jag fick utmaningen ifrån hade valt låtar som hon dels tyckte om och dels hade en text en personlig innebörd. Här kommer de låtar jag valde:
1) R.E.M - Loosing my religion
2) Shakira/Beyonce - Beautiful liar
3) Queen - Show must go on

Jag skickar utmaningen vidare till den som vill ha den!

0 kommentarer: