CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 10 juni 2008

Ask till M & sorg för italienarna.

M fyllde ju år i fredags och när jag äntligen fick tag på henne igår bestämde vi att vi skulle ses på måndag. Hon bor ju flera mil härifrån så vi ses inte så ofta som vi borde... Gjorde en ask till henne idag. Vet att hon gillar vita saker så det fick bli en ask i vitt och silver. Men för att ge asken lite mer liv fick blombladen en liten dutt av grönt. I locket har jag skrivit en personlig hälsning som hon ser varje gång hon öppnar den. Funderar på att göra en namnbricka som hon kan ha på jobbet, vet bara inte om hon bär namnbricka. Får se hur jag gör.






Till alla Italienare som blev besvikna igår får jag väl säga att jag är ledsen för eran skull. Men för min skull var det bra, det betyder att min italienska man bojkottar resten av fotbollen och därmed att jag får se på TV :D




Idag har varit en dryg dag. Lillebror har varit sur, kinkig och tvär hela dagen. Dessutom har han testat sina röstresurser så till den milda grad att jag ett tag tänkte låna ut honom till grannen bara för att få vila öronen. Till saken hör att vi har världens absolut trevligaste grannar (om man hoppar över dörren närmast) Det är en stor familj med fyra vuxna barn, två utflugna och två hemmavarande å så barnbarn som kommer på besök då och då. Pojkarna är så artiga och hjälpsamma att man nästan rodnar, tjejerna med för den delen. Dessutom är både mor och far i familjen helt otroligt gulliga. Har aldrig provat men skulle det knipa sig någon gång så tvivlar jag inte en sekund att mamman i familjen skulle passa mina små. Skulle nog vara svårt att få med dem hem om något :)


Blev inget besök till optikern som planerat, när vi kom dit var hon sjuk. Inte hade de något telefonnummer de kunde nå mig på så det var bara att vända i dörren. Bestämde mig för att gå på HM med L istället. L shoppade hårspännen och nya trosor. Hon fick välja helt själv både spännen och underbyxor. Sen gick hon och betalade, tog emot kvitto och växel, sa tack och tog sin egen påse. Ganska bra gjort för att vara 2 1/2! Jag stod bredvid en bit ifrån och log så jag fick kramp i munnen.
Hoppas allas morgondag bjuder på en rolig överaskning!

1 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin ask... och vilken duktig tjejsa du har :)

Tack för ditt inlägg i min pysselblogg :)

Kram anna