CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 19 juni 2008

Nappförvaring

Länge har jag tänkt att göra en snygg burk att ha napparna i. Det blir så mycket enklare att hitta napparna om man har en given plats till dem och så var det ett bra tillfälle att få göra en burk. Har inte köpt papper på evigheter så det fick bli något papper jag hade i gömmorna sedan tidigare. Bokstäverna, som jag köpt utstansade på Tradera, klädde jag med grillfolie. Ska nog börja spara till en sån där Cuttle Bug eller något liknande (som stansar ut bla bokstäver) för det tog en evinnerlighet och så saknas nästan alltid någon bokstav man behöver.




För den som eventuellt undrar, JA han heter Romeo på riktigt och NEJ han är inte döpt efter The Beckhams utan efter litteraturhistoriens största kärlekssaga Romeo och Julia. (vanlig fråga)


Jag lyckades hämta mig efter nagellack-i-soffan-incidenten och hade det bra på Parken Zoo. Storebror var superhypad och sprang runt som en speedad iller med sina kompisar men hade roligt vilket var viktigast. L var inte så imponerad av djuren, är nog lite liten fortfarande. Men ett djur ville hon se nämligen lejonet. Den där förbaskade Alfons (sagofiguren med en piprökande pappa) har skrämt upp henne att lejon minsann jagar lekande barn och gömmer sig i garderoben. Vi har därför haft långa diskussioner om att lejonen bor i djungeln och på Zoo. Men om man nu aldrig varit i djungeln eller på Zoo kan det vara lite bökigt att förstå. Nu vet hon i alla fall hur lejonen bor på Zoo så vi hoppar över det där med djungeln ett par år och hävdar i fortsättningen att alla lejon bor på Parken Zoo, för nattsömnens skull.


L och farmor vid fantomens grotta.

Det kommer nog bli en rivningsmaskin av lillebror också. Här om dagen hittade jag honom under tvättställningen. Såg så nöjd ut att han lyckats välta den.

3 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Vilken fin burk! Och fint namn med ;) Kul med Parken Zoo.. mina trakter. Alltså.. inte djurparken i sig utan, ja du fattar ;P

ang giftermål så har faktiskt min karl redan frågat om vi ska förlova oss.. TVÅ gånger. Men sen händer det inte så mycket mer. När ekonomin stabiliserat sig så sker det säkert dock *längtar* :)

Ha en jättebra midsommar!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Snygg burk O härliga bilder från dagen =)

Glad Midsommar!

Kram

Julia sa...

Ja det är det är hemskt nr ens barn är sjukt:( Tack så mkt för det!