CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 juni 2008

Nytt till vagnen

Enda sedan jag köpte lillebrors vagn för ett par månader sedan har jag varit på G att sy en ny dyna. Dels för att vagnen var liiiite tråkig och dels för att det är bra med en dyna man snabbt kan slita loss å tvätta istället för att brottas med vagnens vanliga klädsel. Å så kan man ju byta lite efter humör. Mitt humör idag (i kombination med tygförråd) gjorde så att det blev döskallemönstrad fleece. Mjukt för lilla rumpan :) Tyget blev över när jag sydde nytt överdrag till en av Ls bilstolar (får bifoga bild på den en annan gång för den sitter i en bil som nästan aldrig är hemma) Ni får hålla till godo med en bild på vagnen och en på Ls andra stol som blev lite mer rockstjärna i stilen *s* med rosa/lila kammoflagetyg å så chockrosa och lila päls.

Har fått många kommentarer om stolen, en del tycker den är jätteful (däribland A som vägrade ha den i sin bil *s*) och en del diggar den. Ska nog sy ett nytt överdrag att byta med för den här stolen är skönast på vintern, blir lite svettigt på sommaren. Letar intressant tyg...

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men va tufft!! Jag saknar tyvärr all kunskap i symaskineri men efter att ha sett dina verk så önskade man ju att man lyssnat mer på tant Agda på syslöjden ;)