CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 17 juni 2008

Vilken rivstart

Ska till Parken Zoo idag, storebror ska på klassresa och jag ska få följa med. Kände mig lite seg på morgonen och funderade på hur jag skulle piggna till. L löste detta problem då hon medan jag gjorde matsäck letade fram sina två favoritnagellack. Dessa smällde hon glatt ihop med varandra tills den ena flaskan gick sönder - i soffan!!! Vår soffa har inte ens hunnit fylla 4 månader och det är inte en med avtagbar klädsel (jag vet, skitkorkat men den e snygg *s*) Nu gällde det att tänka snabbt så man slapp dras med en glittrig soffa, som tur var så var det flaskan med transparent glittrigt lack och inte den chockrosa. Halvvägs märkte jag att det trots farhågor gick hyffsat att få bort skiten så jag förevigade det på bild. Kan tillägga att det var ungefär tre gånger så mycket ovanpå sitsen :/

Nu är den stora frågan, hur skulle du reagerat om din 2 1/2 åring gjort samma sak i er nya soffa?

A) Blivit arg, skällt på barnet, försökt med alla medel möjliga att få bort det samtidigt som du muttrar för dig själv.

B) Blivit arg men mest på dig själv för att hon inte skulle haft nagellacket själv från början.

C) Behållt lugnet och startat städprocessen samtidigt som du sansat talade om för ditt barn varför det blev så fel.

D) Skrattat, hämtat kameran, ringt en kompis och sedan försökt få bort det.

Jag kan säga att jag mest lutar åt B.
Nu ska jag packa matsäck, hoppas dagen blir bättre än den började.

0 kommentarer: