CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 9 juni 2008

Klänning blev byxor som sen blev kjol

Jag hade ju bestämt att jag skulle ha klänning på sonens avslutning men efter att ha tänkt till lite bestämde jag mig för byxor. Begav mig till närmaste köpcentra och hittade tillslut en kjol, jag som aldrig har kjol. Snygg var den, rea var det också men storlek 44. Jag som har 40 max 42 i vanliga fall. Tyst svor jag för mig själv i butiken. Bestämde mig för att prova kjolen och se om man kanske kunde sy in den det var ju trots allt halva priset. Dra på trissor den var lagom, konstigt med tanke på att jag nyss köpt ett par byxor på samma butik i storlek 40 men lika glad var jag för det (fast gladast var plånboken). Nu återstår bara att komma på vad jag ska ha till kjolen, har en blus som passar bra men den är också svart (som kjol och skor) och jag vill ju inte det ska se ut som jag ska på begravning...



Ungefär såhär ser kjolen ut, fast svart...








Bilden är lånad på www.hm.com



Igår upptäckte jag två nya saker i stugan. Ett lås som satt på en gammal dör som stått blockerad av virke tidigare. Det här ska jag ta till vara på och göra fint. Om man får det att fungera så ska det få pryda dörren mellan farstun och köket som för närvarande har en otroligt ful lösning.





Den andra överraskningen låg bakom lite bråte i ladan. En hel drös med metallstickor försedda med en metallplatta. Vet inte vad det kallas eller om de ens har använts till det men jag ska ha det att märka upp grödorna med. Efter lite slipande och ett lager ny färg blev det såhär.

Gjorde bara en för att se om det blev bra ska nu göra till alla grödor med tanke på att Italien spelar ikväll och jag inte är på fotbollshumör ;) (TVn är ockuperad av min italienke man)

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hehe..Ja det blir ju sällan som man tänkt sig då det gäller kläder :) Kul att du tillsist hittade en passande kjol o som dessutom var på REA. Inte så ofta som det händer :)

Fina saker du lyckats gräva fram i stugan!

Ha en bra dag!

Ulrika