CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 14 juni 2008

Avslutning, allsång på V-ås montessoriskola

Vilken avslutning de bjöd på! Som vanligt var det ett fullspäckat program med dans och sång. Detta år var temat "allsång på Skansen" Fast istället för Skansen var vi i skolans rörelsehall. Förvånasvärt många föräldrar skrålade med i sångerna. Jag som skäms så in i norden så fort jag måste ta ton så jag lutade mig lite mot en mamma som sjöng för kung och fosterland, mimade och tog del av hennes välförtjänta ära. Efter sången och alla dansnummer var det present och blom-utdelning. När man går ut tvåan som min son får man en gul ros men nästa år får han en liten present och en tavla där fröknarna har skrivit om alla barnens goda egenskaper. Sedan bjöds vi på tårta, kakor och ruskigt efterlängtat kaffe.

När jag skulle bege mig hemåt ville sonen följa med sin flickvän hem! Tja, det gick ju utmärkt. Känns alltid konstigt att åka i en helt barn-tom bil.
(kan tillägga att anledningen till att han har en nalle i famnen var att de sjöng Teddybjörnen Fredriksson)
Eftermiddagen ägnade jag och de två små på Toys r us. L skulle få en ny fågelunge eftersom hon tappat bort sin. (En liten undulat i plast) Men så i bilen påväg till affären hittar hon fågelungen, hade ju redan lovat ett besök på den varmaste leksaksaffären i hela västmanland. (De måste ha seriösa problem med sin AC)


A begav sig ut till stugan med J och hans motorsåg, de har nog haft riktigt kul.Trevlig kväll, å heja Sverige!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina klädnypor och kul idé både till bordsplacering och för att hitta sitt glas. Ska kopieras nån vacker dag ! Förresten så jobbar en kompis till mig på sonen skola. Mysig skola !!!

Anonym sa...

Vilken jättefin, intressant och härlig blogg du har skapat! Full med bra o innehållsrik text samt tips och idéer, fina bilder och kanonbra länkar. :)
Jag undrar faktiskt nu om du kan göra mig en tjänst... Kan du berätta var det finns ett Montessoridagis här i V-ås? Om jag förstått rätt går Luna på ett och jag kan inte hitta något..
Om OK kan du väl bara göra ett inlägg om det så hittar jag det.
1 000 tack!
Kramar Annis (vi verkar rätt lika...gillar Montessori, scrapbooking, jättefina engelska hus, inredning, bakning, pyssel...etc) :)