CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 24 juni 2008

Fyndat (syndat) på Nisses igen

Familjens vovve hade i helgen sönder Ls boll och för att trösta de hejdlöst sprutande tårarna lovade jag en ny boll. I ett svagt ögonblick lovade jag även att det skulle vara prinsessor på bollen. Så igår var vi iväg till mitt favoritvaruhus, Nisses. Där har de allt mellan himmel och jord och även en boll med prinsessor på. Nu var det ju så att jag har svårt att komma igenom det varuhuset med bara en plastboll och så blev det även igår. Hittade massor med roliga saker till stugan...



Har länge letat efter emaljsaker till stugan, med fördel gamla men dessa tyckte jag var för söta för att avstå.


Lyckta x 2 som ska hängas i ladan i väntan på att uteplatsen blir färdig.


Hittade även dessa (köpte tre, fotade en) ljushållare för en tia, vet inte vad jag ska ha dem till men det kommer jag snart på ;) Är meningen man ska hänga dem på kanten till något förslagsvis flamsäkert. Ska leta efter någon gammal glasburk eller vas.


Ett par ful-snygga mockasiner till Lillebror, perfekt med tanke på att vi inte har de renaste golven och att de ger bra grepp.


Jag plockade några prästkragar i stugan som jag pressade och tänkte göra en tavla av. Igår hittade jag en perfekt ram. Ja det var väl egentligen en tavla men den kostade en tia så jag gjorde om den med ett lager färg.
Före...

Efter... total kostnad 10:- plus möjligtvis 1 krona i färg. :) Vem har sagt att konst måste vara dyrt.

MAMMA! Om du inte vill se din nya namnskylt så sluta läs här!
Efter att ha gjort en namnskylt till M frågade jag lilla mor om hon också ville ha en. Hon tog då hem en plastficka, där skylten ska förvaras och en kopia på hennes gamla namnskylt. Gjorde först den lila men jag tyckte den blev lite platt å enfärgad så jag gjorde en till. Kan ju byta efter humör.

3 kommentarer:

Mjuka sa...

Wow så fina skyltar du gjort! Så duktig du är
kram M

Sara sa...

Tack :D

Anonym sa...

Ooootroligt fina namnskyltar! Maste ta mig en svang forvi Nisses tror jag allt nar vi e i Svea... fast egentligen sa vagar jag nog inte med tankte pa att vi flyger stand-by och maste fa plats med all packing pa planet i kabinen.

Skitfin balja ocksa!!! Hinner vi ser erat sommarstalle (om vadret e fint) nar vi kommer eller blir det for svart kanske att fa plats med alla? Kanske Greggan kan titta pa film med Tino sa kan vi dra? :)