CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 8 juni 2008

Pipig men feberfri :D

Kände tidigt i morse att Lillebror var feberfri, vilken lättnad. Han är pipig och arg mest hela tiden och inget förutom tutten är bra. Men så länge febern är borta kånkar jag gärna runt lillebror en hel dag.

Igår blev inget konstruktivt gjort för min del. Hade planer att sy en klänning till mig själv som jag skulle ha på Storebrors avslutning nästa lördag. Men tyget jag hade tänkt var större i min fantasi så det skulle blivit en kort klänning, med betoning på kort. Ja rentav ett skärp. Eftersom jag inte heter Kate Moss och dessutom planerat att sy en klänning som döljer min mindre fina kurvor så var det bara att tänka om. Nu återstår att antingen köpa tyg eller köpa en klänning. Ska till optikern på tisdag å då ska jag kila ner till AE som är butikschef på BikBok, hon har lovat att kika på nåt till mig. Så nära personal shopper man kan komma :)

Faktum är att jag tappat stilen totalt, inte nog med att jag varit gravid eller ammat de senaste tre åren, jag har numer en annan kroppsbyggnad än innan de två sista skruttungarna ;)

Jag vet helt enkelt inte riktigt vad jag "kan" ha längre. Då är AE utmärkt för vi har känt varandra så länge att hon törs säga som det är.



Klänningen till L blev riktigt bra tycker jag själv, synd bara att det alltid måste krångla lite på slutet. När hela klänningen var klar sånär som på ett knapphål vägrar symaskinen att sy knapphålet!? Efter en hel del fula ganska högljudda ord blev det tillslut ett knapphål till...



Följande blid avslöjar att jag inte var med i stugan igår, det är mannen som smygfotat barnen. Tror jag skulle avstyrt den här otroligt roliga leken, tyvärr. Inte för att jag är pedant, det kan mor intyga, utan för att jag hade befarat att jag skulle få plocka undan. De hade i alla fall jättekul i flera timmar och höll sams så from nu ska kojbygge vara tillåtet.

M frågade mig en gång -Är du en sån där "inge-sand-utanför-sandlådan-mamma"? Nej, sa jag utan att tänka efter. Hon synade min bluff å sa -Det var jag också tills jag upptäckte att de har mycket roligare om de får släppa på sina hämningar och inte behöver vara så försiktiga., svarade M. Ehhh, ja vad säger man, numer är sand inne i stugan och på matbordet ajaj men annars, play on!

0 kommentarer: