CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 6 juni 2008

Lillebror är sjuk.

I natt när lillebror vaknade kändes han varm. Inte helt konstigt med tanke på att vår lägenhet är som en bastu så här års. Men han var lite för varm. Mmmm mycket riktigt, han hade feber. Avskyr när de små har feber, det kan gå från illa till livsfarligt utan att man märker det. Han förändras så mycket att man inte riktigt känner honom. vad som var normalt för tre veckor sedan gäller inte idag. Självklart gillar jag inte när de stora har feber heller men de kan ju kommunicera om de har ont och skulle de bli okontaktbara vet man det direkt. Lilleman är svårare att avgöra. Som tur är ligger febern runt 38,2-38,7 utan alvedon så än så länge verkar han må ganska okej.

Min man undrade så klart hur vi skulle göra med dagens tur till stugan. Jag vill ju inte åka med en vissen åttamånaders i en varm bil. Han frågade mest för att veta om jag skulle känna mig övergiven... Ehhh, nej jag tror jag drog vinstlotten! Får vara hemma med lillebror och mysa ensamma hela dagen. Ska kika på film, mysa i sängen (vid fläkten) och äta glass och kall yoghurt. Han ska jobba i stugan hela dagen med två yrväder som bråkar konstant och tjatar om kakor hahahah.

Beroende på hur lillebror mår så ska jag passa på att sy färdigt ett par shorts till L, kanske en klänning också som ligger tillklippt.
Ett samtal till älskade M måste jag hinna med, hon fyller år idag. GRATTIS STUMPAN!!!

Nedanstående bild är från stugans farstu. Någon av de tidigare ägarna (vill ju inte peka ut någon *L*) har satt upp minst sagt varierande krokar. Misstänker att de två till vänster i bild har sats upp samtidigt men varför så olika? De tre "krokarna" till höger förbryllar mig. Var det sååå viktigt att ha 3 krokar att man slog i tre spikar? Går enligt min uppfattning under rubriceringen misshandel :)

0 kommentarer: