CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 31 juli 2008

Kejsarens nya kläder

Äh, han är väl ingen kejsare men tyckte det blev en bra rubrik... Lillebror fick ett nytt linne och ett par shorts. Återvunnet tyg och tråd från syskrinet = gratis = me like.

Tyget visade sig vara av den absolut hopplösa varianten som gärna "bubblar" sig men skit samma, han ska ha det i två veckor å sen skänker jag det antingen till Myrorna eller mer troligt, sophuset.

I bakgrunden syns Storebror med glugg. Äntligen har han tappat sina små framtänder. Mina barn är, precis som jag var, sena med tänderna. Lillebror har precis fått sin första och han är 10 månader.
Passade på att klippa storebror inför resan. Stakars klippmaskin säger jag bara. Den protesterar och skär nästan ihop när jag klipper hans hår. Det är så tjockt och kompakt att det nog skulle funka utmärkt som isoleringsmaterial. Om han ärver håravfalls-genen från min sida av släkten så är dock dagarna med tjockt hår räknade.

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Ang din kommentar i min blogg: Det håller jag absolut med om! Men det är konstigt att de gör bort sig när de druckit alkohol, men aldrig när det gjort annat.. :) Personligen älskar jag Sam! :)

Gin/Ginny sa...

Jaköpte mitt på Kicks. som sagt, luktar okej, funkar bra och så kostade det bara 85 kr. Det är ju överkomligt. :) Det är som en spray man sprayar i hårbotten, ser genast lite fräschare ut.. tills man hinner tvätta håret i alla fall :D