CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 12 juli 2008

Skylt till toan på landet

När jag köpte så kallade steps (strumpor som ser ut som en sko, alltså utan minsta skaft) låg en kartongskiva inuti strumpan. Denna kartongskiva var misstänkt lik en "do-not-disturb-skylt" som man brukar ha på dörren när man bor på hotell. Var ju alltså tvungen att utnyttja detta underbara tillfälle. Efter att ha gnuggat geniknölarna bestämde jag mig för ett perfekt ändamål. Vi har ju den otroliga lyxen men vattenklosett på landet :D men inget fungerande lås på dörren ännu. Det fick med andra ord bli en skylt till toan på landet.





Har nu bestämt mig för att jag ska unna mig en stansmaskin. Vet bara inte vilket märke men det lutar åt en Cuttlebug. Såååååå trött på att klippa bokstäver för hand. En del bokstäver harjag köpt på Tradera men man saknar alltid någon bokstav. Har snart bröllopsdag vilket är den enda dagen jag och min man firar med presenter. Födelsedagen, julafton och namnsdagar hoppar vi över men vår bröllopsdag då ska vi bannemej fira. Har hintat nåt fruktansvärt om stansmaskin och samtidigt talat om vår bröllopsdag så fattar han inte nu då vete 17.

Letar febrilt efter skor till min älskade. Han har storlek 47 så det är inte det lättaste. De flesta skoaffärer och sportaffärer säljer skor upp till storlek 46 men vem vill gå i för små skor. Har någon tips på var man hittar stooooora skor, svarta och helst snygga å bekväma så är all hjälp välkommen.




5 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men vilka härliga skyltar du gjort =D
O tack för din kommenatar ang minipiller! Känns somsagt inget vidare då jag mår som en räv o blöder som en gris..men jag ska köra på någon månad till o se hur det artar sig. Har hört av många att mensen i regel slutar helt efter ett tag medans andra säger tvärtom..Ja vi får se hur det "slutar".

Kram

Gin/Ginny sa...

Vilka söta!! Jag har fått för mig att den maskinen du funderar på är bra, men jag är inte säker, jag håller ju inte på med sådant pyssel jag. :)

Anonym sa...

Men Saaaara då. Du vet väl att vi män behöver tydliga direktiv. En hint kan tyckas vara både tydlig och uppenbar. Trots detta når ni kvinnor inte riktigt fram. TYDLIGTHET vännen! Raka rör... ;) (och det här med överaskning, hihi... det är ju ingen överaskning att veta att mannen aldrig lyckats läsa kvinnans tankar;) // T-öväder

Sara sa...

Hahah! Nää man tyker jag borde lärt mig vid det här laget *S* Nu har jag tagit ditt råd och sagt med största tydlighet "Jag vill ha en sån där maskin på vår bröllopsdag, som en present förstår du!" Nu återstår att se om han kommer ihåg vilken dag det är hahahahah!

Anonym sa...

Du vet, vi kommer inte ihåg datum heller... möjligtvis sådant som ligger frammåt, men att titta i backspegeln är vi riktigt dåliga på. ;) // T-öväder