CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 24 juli 2008

Nutella

Min man retar mig för att jag älskar att ta en stooooor sked nutella i en skål å sedan äta det sakta med en liten sked. " Man kan väl inte äta bara Nutella heller!" Näähä är det bättre om man maskerar det med en rejäl portion glass?
Apropå Nutella så fick jag veta att det är italienskt, helt plötsligt smakade det ännu bättre. Varför? Jo jag gillar italienska grejer. Hade en diskussion i min klass om just Italien. De kom fram till att många associerar Italien med något exklusivt, dyrt, fint och/eller gott. Tja, jag höll ju med såklart med tanke på att mannen är italienare och därmed barnen, till hälften i alla fall ;) Skämt åsido har jag funderat lite på det där. Nog är det så att när man pratar om italienska maträtter, delikatesser eller glass så har det oftast lite "guldkant". Vem vill inte ha italienska designerskor?
Nog om det, jag är ju partisk så det sjunger om det och om sanningen ska fram finns det ett läge där jag inte väljer italienskt å det är bilar...då är det tyskarna som leder ligan. Drömmen är att ha en hyffsat ny, svart BMW 540 eller möjligtvis 535. Manuell växellåda, skinninredning och riktigt bra stereo. Men som Petter säger, "då krävs det soppa för tanken och pengar på banken"
Till alla miljövänner kan jag bara säga, jag vet, skitdumt, korkat men man får väl drömma ;)

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Joho..klart man kan äta Nutella som den är :D GOTT!
Ha en finfin dag i värmen!
Kram

Meeri sa...

Klart man kan äta Nutella som det är.. Jag har en hel burk i skafferiet. En sked om dagen till kaffet! Det är min favvorutin!