CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 11 juli 2008

Får jag lov att presentera...

...en blivande man med älskvärda egenskaper. Inte nog med att min rara son (storebror) är otroligt omtänksam och mjuk i sin personlighet, givmild, kärleksfull, han älskar att kramas och kan laga mat. Vad mer kan man behöva hos en man? Han kommer få det jobbigt att hålla tjejerna på avstånd om några år.

Igår lagade han lunch till hela familjen, pannkaka och förutom att jag talade om hur många portioner han skulle göra så fixade han resten själv. Än så länge har han fyra, fem rätter på sin repertoar men det lär nog bli fler snabbt.

Medan lillebror sov middag idag knåpade jag ihop ett blöjfodral. Blev vaxduk över efter gårdagens projekt så det fick bli i det tyget. Skönt att ha plats för både blöjor och ett resepaket med tvättlappar. Sydde fast ett litet handtag också eftersom allt glider en ur händerna när man jagar småfolk.
Tänkte ha en utlottning snart, vinnaren kommer få välja mellan blöjfodral, överdrag till torkyrullen eller en haklapp. Återkommer till ämnet när jag hittat på en anledning att fira *s*

1 kommentarer:

Anonym sa...

wow så smart6 att sy i vaxduk! Jag kommer ansolut hålla utkik efter utlottning ;) Väldigt fina saker! :)

Och vilken dukrig kille du har! Ja, han får du nog hålla i ;)