CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 19 juli 2008

Ordningen återställd



Så var han äntligen tillbaka, mannen med stort M i mitt liv. Huuuu vad jobbigt när han reser bort. Han kom sent i går kväll och somnade snabbt bredvid mig på soffan. Perfekt, eftersom han i alla fall var för trött för att konversera. Kunde passa på att snosa lite i håret och pilla med skägget, något han i vaket tillstånd inte alltid uppskattar. Lugnet sänker sig över familjen när han är hemma, alla tar ett djupt andetag och kopplar av. Lillebror sträckte sina små armar efter honom i morse för att, precis som sin mamma, dra lite i skägget. Sen gosade han in sig hos sin far och verkade aldrig villa släppa taget. De stora barnen fick godis från resan vilket så klart fick dem att börja bråka, allt innan klockan sju.


Upptäckte en sida igår som säljer jättefina smycken. http://www.alskadebarn.se Fastnade så klart för ett i guld med familjens namn ingraverat. Står "pris efter offert" vilket brukar betyda ungefär samma sak som "det här är inte för din plånbok" men jag har i alla fall skickat en förfrågan om pris. Kanske kan köpa ett till mig själv när (läs OM) jag blir färdig lärare.



Nu sover både mannen och lillebror och jag ska passa på att göra något nyttigt. Lutar åt att sätta in lite fler kort i barnens album. Önskar jag hade tid att göra fina scrapbookalbum men tiden räcker inte till. L har en hög med kort som är fyra centimeter tjock så jag börjar med hennes bilder.

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Vad less jag blir på min blogglista, att den inte uppdaterar sig! Missat att du skrivit ju!

Jättefina smycken, finns liknande på http://www.namnsmycken.com om det nu skulle vara så att de är skitdyra på det stället du tittat på :)

vad härligt att mannen kommit hem igen. Det kan vara skönt att vara ifrån varandra, men det bästa är ju att få ses igen ! :)