CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 10 juli 2008

Oh Jolly!

Fick en så himla bra idé på bloggen fixa&dona. Ett fodral till Torkyrullen. Det är ju inte alltid man har en vägg att fästa vägghållaren till Torkyrullen på. Hon hade i alla fall sytt ett fodral av vaxduk. Jag har spanat på vaxduk till detta ändamål men på nåt sätt inbillat mig att jag hade spillbitar hemma. När jag väl upptäckte att så ej var fallet hittade jag ngen vaxduk som passade. Fick bli en svart med döskallar på. Passar kanske inte så bra i stugan men kanske kan donera den till fritids eller så när jag hittar en vaxduk som passar. Lillebror blev med haklapp när jag ändå var i farten.




Har länge velat ha ett par omlottbyxor men inte hittat några. Har inte haft en aning om hur man syr ett par heller tills jag snubblade på den här jättebra beskrivningen. Så här blev mina brallor... Passade på att använda ett av Ls snygga tygmärken. Det är ett sånt man ska stryka på kläderna så dagis vet vem som tappat vad. Men eftersom de ramlar bort i tvätten och jag inte orkar sy fast dem kan man ju använda dem till annat.


Svårt att ta kort på svarta byxor men på beskrivningen syns tydligt hur de ser ut.

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Vad du kan! Blev astufft ju! :-D

De där märkena med namnet på.. är de de där "märkisar" jag sett lite här och var?