CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 26 juli 2008

Lära-gå-båt

Som jag tidigare deklarerat älskar Lillebror sin Lära-gå-stol. I stora bad-leksaks-lådan hittade jag storebrors gamla uppblåsbara kanot som han hade på sin första utlandsresa för ganska precis 7 år sedan. Det är som en stor badring som har en hel botten med två hål för benen så att babyn inte ska glida ur badringen. Den blåste jag upp och tog med till Lillebror idag när vi skulle bada. Vi bor bara 200 meter från en fritispark där de har en plaskpool som sommartid är fylld med klorvatten. Bredvid ligger en lekpark och det finns även ett café där man kan köpa glass och ibland även mat. Det är precis lagom avstånd och ambitionsnivå för det två små i familjen. Vattnet är till knäna på L så hon har jätteroligt. Storebror har också ganska kul men han får ligga raklång på mage om han ska bli blöt. Lillebror stoppade jag i kanoten och hade förväntat mig att jag skulle få putta runt honom. Men han satte egen fart. Det blev som en lära-gå-båt. Behöver väl inte säga att den får följa med på vår resa (den 6:E).
På förmiddagen ägnade jag mig åt lite sömnad inför resan. Efter som lillebrors dyna i vagnen är i fleece bestämde jag mig för att det fick bli prio ett att sy om. Tyget jag köpte på IKEA för en evighet sedan och inte hade en aning om vad jag skulle använda det till kom nu till användning. Blev en somrig, fräsch vagn även om jag tvivlar på att den kommer se så värst fräsch ut när vi kommer hem, blir lätt så med ljusa tyger.
För att Lillebror ska kunna sova skönt i vagnen och inte störas av varken sol eller insekter gjorde jag ett litet sovtält till vagnen. Hälften svart tyg, som mörkläggning och hälften tunt tyg för lufgenomsläpp. Blev okej men med tanke på att den antagligen inte kommer komma till användning så värst mycket efter resan är jag nöjd ändå.
Det blev ett par shorts till mig också när jag ändå var i farten, tycker det är så svårt att hitta några i bra längd. Antigen är de för korta eller för långa.
Nu ska jag bara sy ett par shorts till Lillebror, kanske ett linne också, två neccesärer och kanske en strandklänning.

2 kommentarer:

Julia sa...

Vad kul med lära-gå-båt:P

Skönt att höra att någon annan också haft sånna här febersvängar, hoppas det vänder nu snart!
Och att hon inte får det flera gånger som din stackars son!

AnnaB sa...

Så duktig du är på att sy! Får nog hålla utkik efter nya tävlingar så man kan få vara med och vinna dina fina grejer!