CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 8 juli 2008

Längtar efter storebror

Nu längtar jag så det känns riktigt jobbigt. Ska snart ringa å höra om de vaknat till i storstaden och vad de har för planer idag.

Funderade på att hitta på något med de två minsta barnen idag men kom snabbt fram till vad jag så många gånger konstaterat, Västerås är en skittråkig stad. Här finns ingenting att göra. Vallby frilufstmuseum är faktiskt ganska mysigt men utöver det finns ingenting som är gratis. Bada med två små själv går ju inte så badhuset går bort. Busborgen (inomhuslekplats) är värdelöst och alldeles för dyrt. De har otrevlig personal och ljudnivån är helt sanslös. Tror jag skulle tappa bort L på nolltid där. Det är ju i alla fall uppehåll mellan regnskurarna så det blir väl en tripp till lekparken när lillebror vaknar.

Lider av någon slags svårartad pyssel-psykos just nu. Önskar att jag kunde stänga in mig i några timmar och bara frossa i pyssel. Klippa, klistra å så sy lite. Tror jag skulle behöva ett par dagar när jag tänker efter.

Kom på världens bästa lek med L idag. Passar utmärkt till trötta föräldrar. Tror vi ska kalla den för natta-barn-leken. Jag är barn, L är mamma och jag ska sova nu. Leken går ut på att L bäddar ner mig i filtar och kuddar på golvet och så läser hon en bok. Sen kommer de magiska orden, du ska sova nu. Ljuvligt, man får låtsas att man inte alls vill sova medan man ligger på golvet å bara tar det lugnt. Det blir som en liten power-nap.

Nu ska jag ringa Storebror :D

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Ah! Kul med en västeråsare.. där brukar jag vara en hel del :)

Gin/Ginny sa...

en award till en bra bloggare

http://vaniljlatte.blogspot.com/2008/07/mina-nomineringar.html