CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 30 september 2008

Äntligen...

lite bra på TV.
Ikväll blir det Desperate Housewifes, jäääääklar om nån stör!

Insåg att jag måste ut å dansa lite snart. Har dansen inom mig å ibland måste den få komma ut. Åkte förbi min gamla dansskola och såg danssalen. Åhhh, vad skulle jag inte göra för att få vara 16 år en kväll i veckan, bara för att få smälta in å dansa järnet. Vet själv hur in i helskotta roligt vi hade över de få "tanter" som vågade sig in bland oss tonåringar. Nu beundrar jag dem för att de stod på sig och lät dansen segra.

Jag känner för första gången att jag verkligen förtjänat mitt körkort. Här om veckan fickparkerade jag med 3 ungar i bilen i värsta rusningstrafik på eftermiddagen, mitt i city. Ikväll gjorde jag det igen, med mannens bil som jag knappt ser över ratten på. Det var mörkt, dock mindre trafik men för att öka spänningen lite stod en sprillans ny BMW på parkeringsplatsen bakom. Men jag klarade det! Fan vad jag är bra tralala!

Träffade en granne i hissen.
-Oj, du var så tillfixad att jag inte kände igen dig! Du brukar vara så mamma annars.
Ehhh, tack? Eller? Vet inte om hon insåg att det blev lite tokigt så hon fortsatte.
-Ja du är ju så fin för att ha fått två barn.
Ehhh, jag har tre men tack? var det menat som en komplimang? Skulle jag hamnat i kategorin "FUL" om jag varit singel och inte haft barn? Jag gjorde som jag gör för ofta, log och gick åt andra hållet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hmm.. ja ibland undrar man vad folk egentligen tänker med. Men oftast vill de väl, men det blir så fel.. :)

Vet du? Idag på tåget insåg jag att jag längtar såå efter att få gå ut och dansa lite. Älskar att dansa jag med, även om jag aldrig gått på dansskola..

Anonym sa...

vad säker du har blivit på att backa grattis, mer en jag fixar. tag det som en komplimang skulle jag. kul att du tycker skolan är ok.

Anonym sa...

Haha... Hur kommer det sig att tjejer/flickor/kvinnor alltid, ja... alltid... ska sönderanalysera vad som sägs. -"Ja, nu vettja... nu ska jag ta det någon just sa till mig och försöka göra det till något elakt." Alltid samma visa... Sara SJÄLVKLART var det menat som en kommentar, om det VAR eller inte VAR en kommentar som var snäll, possitiv eller rent ut jävligt korkat uttryck så får du för sjutton gubbar titta på VARFÖR man sa det. Det var för att vara snäll... för att uppmuntra och göra dig uppmärksam på hur fin du é. // T-öväder

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag är nog den ende på denna jord som INTE sett ett endaste avsnitt av Desperate Housewifes.. =0 Jag håller mig till mitt "Andra avenyn".. Ja..jag vet, lite korkat är det men jag kan inte låta bli. Har sett vartenda avsnitt o är fast i serien..haha!

Sara sa...

Hörru T! Anar jag att du är lite less på kvinnofolket eller överanalyserar jag nu? ;P