CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 2 oktober 2008

Som en upplysning

En välvillig upplysning till mina kära grannar - hissen kommer inte fortare ju fler gånger man slår på hissknappen. Däremot blir den person som försöker baxa ut en syskonvagn, en vovve och en trotsig treåring nååååååågot in i helvete stressad. Som om man inte redan var stressad nog.

Intressefakta för dagen, A och jag har blivit helt tokiga i rotmos till barnens stora förtret. Jag tar 5-6 potatisar, 1-2 morötter beroende på storlek å så en bit kålrot. Kokar i saltat vatten tills de är mjuka. Har i en klick smör (å då menar jag smööööör) liten skvätt mjölk å så kör man lite med elvispen. Åååå, så gott det blir till allt möjligt, fisk, kött you name it.


Sydde äntligen den där åkpåsen jag haft i huvudet. Eftersom jag har två vagnar, en syskon och en enkelvagn men bara en åkpåse kände jag att en till behövdes. Visserligen kan man ju flytta åkpåsen mellan vagnarna med tanke på att jag aldrig använder båda två samtidigt. Men jag är för lat, måste ju koppla loss selen då å krångla. Hittade en snygg fleeceplädJysk å så köpte jag lite grå teddy att ha som foder, blev riktigt snyggt tycker jag själv. Känns lite uttjatat med döskallar vid det här laget men hittar inget annat roligt fleecetyg.

0 kommentarer: