CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 19 oktober 2008

Känner mig helkonstig

Har sovit en hel natt för första gången på tre år! Jag om jag ska vara helt ärlig så blev jag väckt ett par gånger men jag rörde mig inte ur fläcken och somnade om ganska snabbt. Det handlar inte om att mitt yngsta barn sovit bra inatt utan att jag tog tillflykt till Storebrors bäddsoffa (note to myself: Bra inköp) Med radion på lagom volym, nog för att dränka ljudet Lillebror skapar, sussade jag sött hela natten. Önskar jag kunde säga att jag känner mig som en ny människa, är väl inte där riktigt än men välbehövligt var det som tusan. Lillebror sov inte själv utan blev nattad av A, han testar 5 minutersetoden, verkar funka helt okej... än så länge i alla fall.

Mor var här idag, en snabbis. Hon delade med sig av sin födelsedagspresent. Min händiga och kulinariska bror är en hejjare på att göra sushi (han är singel... intresseanmälningar kan göras direkt i kommentarsrutan och vidarebefodras direkt :P)och det var precis vad mor önskat sig. Nu visade det sig att bror gjort tillräckligt för ett helt kompani så hon fick massor av sushi med sig hem som hon alltså lät mig smaka. Mmmmmm... riktigt gott. Tack mor och därmed även tack bror!

Nu ska jag försöka få liv i min sovande älsklig som i vanlig ordning somnat på soffan. Önskar att jag var Pippi Långstrump så jag kunde bära upp honom för trappan och mjukt lägga honom i sängen så han slapp vakna.
God natt!

2 kommentarer:

Henrik sa...

Kul att du gillade sushin! Trodde inte du fick äta med tanke på amning. Ska ha dig i åtanke nästa gång jag känner för sushi ;)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hmm..kan det beror på att du sovit "för mkt" att det är därför du inte känner dig utvilad? Knepigt det där men har jag oxå chockat kroppen med att sova massa många timmar mer än vanligt så blir jag ibland än mer "bombad"..