CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 13 oktober 2008

L & jag...

Fick en snilleblixt här om dagen. L och jag ska åka tåg till Pippi. Japp, vi ska ta tåget till huvudstaden, tunnelbanan till Slussen, båt till djurgården och sedan promenad till Junibacken. (omvägen via Slussen är bara för att få åka båt, tar 46an tebax till centralen på väg hem) Där ska vi frossa i Astrid Lindgren och bara vara vi två. Känns helt nytt och lite spännande att få göra nåt med henne själv, utan grabbarna. Att hon dessutom blivit så stor att vi kan njuta tillsammans av resan känns helt underbart.
Om vi hinner ska vi stanna på en dansshop i stan och prova ut dansskor och en dansdräkt till dansleken som L ska börja efter jul. Det är garanterat roligare för mig än för henne så det blir ifall hon orkar och har lust.
När jag tänker på allt skoj jag och L kan göra tillsammans ju äldre hon blir jag lyrisk. Nu får man bara hoppas att man är en tillräckligt bra morsa för att få hänga på henne i tonåren. Vad vi sen hittar på är ju upp till henne och hennes intressen. Visst hoppas jag att jag får hänga på mina grabbar också men det blir lite extra speciellt när hon är enda tjejen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar det är en mysig, härlig känsla att vara med sina barn.Grädden på moset. Jag hoppas att jag får uppleva den känslan länge med barn o barnbarn.Fick vara med min "Ärta" det är underbart kul,om det bara är en fika så är det ok det med.

Anonym sa...

Du är en bra morsa. Du får vara lyrisk flera gånger om.

Anonym sa...

blev det nagon junibacke? later jattemysigt, om bara vi stollar i chicago kan fa tummen ur och flytta sa skulle jag garna hanga pa ocksa! :)