CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 23 oktober 2008

Fel, fel, fel

Igår var en sån där dag igen, då allt går fel. Allt blev tokigt och bakvänt. Lilla far hade fått bilen vandaliserad så när jag hämtade honom på bilverkstaden somnade Lillebror i bilen. Väl hemma igen kliver jag ur bilen med honom i famnen då är det någon (jag vet vem) som drar igång en lövblås. Förbannat! Så Lillebrors 2-timmarsvila blev 20 minuter. Bestämmer mig för att ringa och höra om Ls hosta som inte blir bättre. Istället för att få en ordinerad dos av den hostmedicinen jag har får vi en läkartid. Självklart håller Lillebror på att somna i bilen på väg till doktorn vilket gör att han är lite lagom halvhysterisk i väntrummet. 20 minuter efter avsatt tid fick vi komma in. L var jätteduktig! Fick ett recept på en annan hostmedicin, som jag haft förr och som jag inte tycker funkar. Svänger förbi skolan för att hämta Storebror, då somnar de två små i bilen vilket gör att jag inte kan lämna bilen. Som tur var så var Storebror ute. Far till apoteket, går in, hämtar medicin men så går det inte att betala med mitt kort av någon anledning. Ringer A som strax ska åka från jobbet. Sätter mig i bilen å väntar in honom, går in och betalar tillsammans. Åker hem, sätter L i vagnen och tar Lillebror i famnen. Storebror får med sig kassen med medicin som han sedan tappar i hissen. Så att flaskan går sönder! Tillbaka på ruta ett. L hostar och jag får nöja mig med den receptfria medicinen.

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Nä, blä för sådana dagar! Hoppas att idag blir lite bättre! kram!

Anonym sa...

Beundrar dig att du orkar o är en bra mor.Ha en bra dag.Ge inte upp du fixar det jag tvivlar inte många kramar /ärtan