CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 21 oktober 2008

L säger så roliga saker!

Igår kom lilla L till mig, la sin hand på min arm och huvudet på sned.
-Mamma, har du så stora tuttar för att du har ätit morötter?
Vad svarar man på det?

Natten har spenderats på en skumgummimadrass tillsammans med en hostande L. Hon blir mammig när hon är sjuk och jag som känner mig så hedrad över tillgivenheten gör oanade saker för att lura bort tårarna. Hon ville sova med mig och i min säng gick det inte för i vårt rum ligger en lättväckt lillebror. Därmed tvingade jag mannen att hämta madrassen i källaren och så bäddade vi ner oss och sov så bra man nu kan göra på en 80cm bred madrass på golvet.

L har precis upptäckt Pippi Långstrump. Hon vill sjunga Pippisången, ha flätor och dansar runt hela dagarna. Som jag har längtat efter att få göra flätor!!! Pippi känns som en bra förebild, Girlpower så in i bomben. Ska bli extra kul att åka till Junibacken nu när hon upptäckt hur rolig Pippi är. Införskaffade de gamla Pippifilmerna som nu går varma. Lika kul för mig som för henne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar morötter äter nog varje dag, har små tuttar undrar vad L säger då??? Sött Kul med barn.

Anonym sa...

Morötter slår sig på synen, inte på tuttarna!!!

He he he.

Anonym sa...

ahhh va L ar sooot! hoppas att tosabiten mar battre nu.

kraaaamar i massr fran oss i chitown