CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 3 september 2008

Micke oh Molle...

Den senaste tiden har varit händelserik, så mycket att jag känner mig matt. Skolstart med allt vad det innebär i pappersflöde från både skola och fritids. Samma sak med dagis, papper å talonger, möten och jour. Därtill försöker jag nu vänja mig vid att göra lite skolarbete själv. Hade mitt första online-seminarium i dag och eftersom tekniken samarbetade gick allt väl. Känns overkligt att gå en kurs som verkar ha något med det kommande yrket att göra, hoppas det håller i sig.
Igår eftermiddag fick D&R tillökning i familjen, en liten pojke :D GRATTIS till er!
Något av tråkigare karaktär var att jag nyligen fick veta att vänner till oss ska separera. Känns helt sjukt och overkligt. Mamman i familjen sa en sak som jag tycker var så himla gulligt. Hon skulle förklara för barnen att deras mamma och pappa inte skulle leva tillsammans längre och valde att formulera det som "Mamma och pappa ska var ungefär som Micke och Molle". Ja menar hur gulligt var inte det? Får tårar i ögonen bara jag tänker på det.
det enda positiva som kommit ur detta var en tankeställare för både mig och A, kan det hända dom, kan det hända oss. Man får inte glömma bort att vårda kärleken, det är vi iofs bra på men man får aldrig glömma det. Vi har kramats lite extra sedan vi fick beskedet.

0 kommentarer: