CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 25 september 2008

1-års dag

Lillebror fyller 1 år idag! Låter så kliché men fasen vad tiden går fort. Han är fortfarande ur form, tror han håller på att få en miljard tänder samtidigt. Han är ingen glad kille direkt. Ett par minuter åt gången är han nöjd men för det mesta beter han sig som om han vill krypa ur skinnet, gråter och piper. Hoppas min glada, kramiga kille kommer tillbaka snart, kan inte vara kul att må som han gör och dessutom inte kunna tala om hur man känner.

Bror var här igår och blixtfirade lite, han skulle ut i vida världen med kort varsel. Hoppas resan blir bra! Han hade med sig paket som innehöll superfina kläder från Villervalla och Laban (lillebror poserar i Villervalla-kläderna på bild nedan.)Han är nog regionsmästare på paketköp min bror. (AA har USA-mästartiteln) Honom ska man inte tipsa om vad barnen önskar sig utan låta honom hitta på nåt själv, blir alltid bäst då.


Fler än jag som gillar Bondmattan. Mjukt, varmt och skönt att ligga på pappsen å kolla på Teletubbies när man inte mår bra.

Följande stycke innehåller en detalj (ack så viktigt) ur SATC-filmen, har du inte sett den, hoppa över stycket!


Firandet av vår bröllopsdag gick väl sådär. Vi bytte inga presenter eftersom jag redan fått min (cuttlebuggen) och A fick sin i förskott han med. Jag hade köpt ett fotosmycke med samma bild som jag har som profilbild här på bloggen. Hade inte tänkt han skulle ha den som halsband, inte riktigt hans stil. Trodde först han skulle ha den på nyckelknippan men då den verkar lite känslig fick den hänga i backspegeln.
Lillebror var inte så samarbetsvillig och somnade inte förrän vid nio-snåret. Vi skyndade att korka upp bubbel och kramas lite, då sträcker sig mannen efter fjärren å jag får nåt mörkt i blicken. Vi skulle ju bara mysa ju! MEN det visade sig att han fixat Sex and the city-filmen!!! (nej jag hade inte sett den ännu) Visserligen somnade han efter typ 45 minuter men han får i alla fall en guldstjärna. Efter fyra avbrott i filmen, för en ledsen lillebror, gav jag upp å tog med honom till soffan. Nu satt jag mellan två sovande älsklingar men fick i alla fall se klart filmen. Måste säga att det var roligt att se att Carrie och Mr Big gifte sig precis i våran stil. Enda skillnade var att vi gjorde det utan att ha fest efter och drog sedan iväg på bröllopsresa. Från resan skickade vi vykort där det stod "Hej! Här är varmt, maten är god... ...så vi har det bra på vår bröllopsresa! Behöver jag tillägga att både min man och jag hatar att vara i centrum.

Här är det safe att börja läsa igen...

Vet inte riktigt hur jag han göra det här kortet här om dagen. Blir så himla pysselsugen när jag egentlligen inte har tid. Kortet är till min mans lillasysters pojkvän, vad nu det blir i släktingtermer... Idén fick jag från badanka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina kläder. Hoppas att ni fick lite myspys

Anonym sa...

Du gör alltid så fina saker

Anonym sa...

GRATTIS till lillebror i efterskott! 1-årsdagen är stort.

Sara sa...

Tackar!