CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 18 september 2008

På besök i huvudstaden



I tisdags åkte jag till Stockholm med Lillebror. Han tyckte det var jätteroligt att åka tåg, särskilt när han såg sin spegelbild i glaset :D

Jag lyckades hitta en hel del roligt till L men ingenting till hennes brorsor. Bland annat köpte jag ett par supersöta, glittriga skor på Zara. De blev en riktig hit hos L som nu önskar att det var sommar så hon fick ha skorna på dig jääääämt.

Jag letade med ljus och lykta efter ett par överdragsbyxor till L, inte termobyxor och inte galonisar utan bara tunnt fodrade byxor nu till hösten. Det närmaste jag hittade var POP skalbyxa men de gick lös på 600 å det fanns ingen färg jag tyckte passade. (vilket var en himla tur för jag var så desperat att jag nog hade köpt dem om de passat i färg)
För den som inte har en Cubusbutik i sin stad men besöker en stad där det finns kan jag rekommendera ett besök. (ni som har en Cubusbutik vet ju redan) Vi har en Cubusbutik men ingen barnavdelning (damn!) Jag tyckte de hade ganska mycket kul och till bra priser. Behövs fler barnklädesbutiker med rimliga priser och Cubus är en av dem.

Eftermiddagen spenderade jag med J som numer har en jättesöt kula på magen. (bebis och inte kalorier, om det blev otydligt) Var så mysigt att prata, äta och kika på bebiskläder. Man glömmer snabbt hur små de första kläderna är. Kommer så väl ihåg känslan att känna på de små mjuka kläderna i väntan på bebisen. Eftersom jag inte ska ha fler barn är det roligt att få uppleva känslan genom andra. Tiden flög iväg och vad som kändes som ett blixtbesök var i själva verket flera timmar.

Just nu har jag någon slags skaparkaos i kroppen. Det är så mycket jag vill göra men inte orkar och hinner. Känner mig frustrerad och stressad när jag tar mig för något. Är redan på nästa projekt i tanken vilket gör att pågående projekt blir halvdant. Brist på sömn är främsta orsaken men är lite ur form för att jag inte träffat A ordentligt på sista veckan. Hoppas på att hinna ta igen det i helgen. Om inte annat är det vår bröllopsdag den 24:e å då har vi bestämt oss för att göra något mysigt.

0 kommentarer: