CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 15 september 2008

T-shirt-klänning

Har bestämt mig för att rensa i min garderob, big time. 90% av alla kläder använder jag inte av en eller annan anledning (läs: de är för små) Trots det hänger de kvar i hopp om att jag ska kunna använda dem igen. Nu ska ALLT bort. Allt som jag inte passa idag kommer sannolikt aldrig att passa så det skänks, slängs eller blir till tyg. (med undantag från mina älskade Fornarina jeans som faktiskt går att knäppa. Ser ut som en muffin med för mycket bakpulver men dom ska jag bannemej komma i. Får till sommaren på mig)



Ja, mamma, du får gääääääääärna hjälpa mig att rensa ;)


Har några T-shirts jag köpte strax innan jag blev gravid med L och dem han jag bara använda ett par gånger. Nu har jag för stora bröst! Trodde aldrig jag skulle få chansen att säga så! Men åter till ämnet, T-shirten blir för kort framtill å då kikar en, inte allt för vältränad, mage fram vilket inte är önskvärt. En av den slaktades för att sedan sys ihop igen. Sydde för säkerhets skull på en lång ärm med tanke på att det snart är vinter. L diggade den mjuka tunikan som med ett par svarta leggings blev dagens outfit. Lätt som en plätt att sy, snabbt går det också. Nu ligger två T-shirts till och väntar på att jag ska få en halvtimme över. Ja, hon ser helfestlig ut på bilden, vet inte vad hon är så förvånad över...





Gårdagens besök till lekparken förevigades på film. Lillebror börjar äntligen tycka att det är skojjigt att vara ute... Storebror tränade handboll och arrangerade sedan sina Star Wars figurer i sanden. *viskar* Köpte precis en Star Wars T-shirt till storebror på Tradera... säg inget!


Nu väntar två böcker som ska läsas och analyseras!

Föresten! Är det någon därute vars barn använder Libero? Jag köper bara Huggies men fik just 80:- rabbatt på Libero (uppdelat på 30:- och 50:-) Någon som vill ha? Känns så onödigt att kasta. Skriv en kommentar så ska jag skicka den på posten!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch känner igen det där med att spara kläder trots att man inte kan ha dom. Jag har en del såna och jag vägrar göra mig av med dom för jag ska minsann kunna ha dom förr eller senare.. det blir nog senare.. :) Men jag har ju kunnat ha dom förut och då tycker jag att dom kan minsann vara där tills jag kan ha dom igen. Att inse fakta är för tråkigt.. Men jag säger well done till dig! :)

Gin/Ginny sa...

*vinka*

Vi använder Libero ;)

Jag har också _för_ mycket kläder jag inte kan använda i garderoben.. men när jag väl kommer att komma i dem, kommer jag inte _vilja_ ha dem! :-o

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Duktig du här som hyvar allt du inte använder! Skulle jag oxå behöva göra men precis som du skriver så drar man sig för det då garderoben isf blir mer eller mindre tom ;) Skulle jag gräva riktigt länge så skulle jag säkert hitta ett par jeans eller två från 20kg tibax..Men men..hoppet sägs ju vara det sista som överger en :D